منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آدرس دانشگاه
آموزش
اخبار
اخبار دانشگاه
اسلاید شو
برنامه کلاسی
جستجو
روابط عمومی
رويدادها
فناوری و پزوهش
معرفی رشته ها
منو
وب سايت ها
هدر
همايش ها
هیات علمی
ورود
اخبار
1400/9/22 دوشنبه
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور :
تحقیق و پژوهش باید کاربردی، مسئله محور و ناظر به حل مشکلات کشور و دانشگاه باشد

.


دکتر ابراهیمی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، که به صورت ارتباط تصویری، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمان سخن می گفت به تشریح برنامه های دانشگاه در حوزه فناوری و پژوهش پرداخت و افزود : دستیابی به جایگاه برتر در منطقه و حل مشکلات جاری کشور در بخش های مختلف، بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیرنیست.

وی به رویکردها جدید دانشگاه پیام نور در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: شبکه سازی محققین دانشگاه و شناسایی نخبگان در حوزه های مختلف نظیر: جغرافیای روستایی، هیدروشیمی و ...، شناخت مسائل و مشکلات اصلی کشور و تلاش برای رفع آنها با استفاده از شبکه نخبگانی ایجاد شده، هدایت هزینه های پژوهشی به سمت و سوی پژوهش های کاربردی و برآوردن نیازهای دانشگاه، از مهمترین برنامه های این معاونت هستند و در همین راستا پرداخت هزینه های پژوهشی نظیر :گرنت اعضای علمی، پاداش مقاله و ... منوط به کاربردی بودن و رفع مشکلات و نیازهای جامعه و دانشگاه خواهد بود.

وی استان کرمان را پیشتاز در حوزه آموزش و پژوهش توصیف کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های محلی این استان نظیر: وجود معادن مس و آهن می تواند گامی مهم در زمینه تجاری سازی و محصول محور بودن پژوهش های اعضای علمی باشد.   

همچنین درابتدای این مراسم دکتر علیرضا محدثی زرندی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان گزارشی از وضعیت علمی و پژوهشی این استان ارائه کرد وگفت: انتشار 150 مقاله  ISIو ISC، 156 مقاله علمی پژوهشی، شرکت در 164 همایش، چاپ20 کتاب، اجرای 45 طرح پژوهشی و ارائه 647 پایان نامه ارشد و دکتری، بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر